Wednesday 11 January 2012

Penangan C.I.N.T.A. !

Assalamualaikum. 

Sekarang nie aku nga mengantukk tapi tahan jer ++ lapar plakk tu. huhuu! Saje jer nak taip ayat nie dulu. Ngeee! ><

Okay. Sejak belakangan ni, tak tahu lar ek. Tiba-tiba jer aku jadi kaunselor secara tak rasmi. Haha! Bukan apa, sebelum-sebelum ni, memang jarang orang mengadu nasib kat aku. Mungkin sebab aku jenis yang tak pandai beri nasihat dan kata-kata semangat, sebab tu orang tak nak rujuk aku kalau ada pr0blem. huhu! Tapi untuk bulan terakhir 2011 nie, memang agak pelik bin ajaib tapi benar. Ada jugak orang yang sudi share pr0blem dia kat aku. Tapi tak ramai pun, setakat dua orang jer. Hehe! Dan kedua-duanya adalah tentang CINTA. Haish! Tol0ng aku! *Macam salaahh orang plak di0rang pilih ni. Huhu!

0kay, berbalik tentang dua orang tadi tu. Yang s0rang lelaki dan yang s0rang lagi ofc0z lar perempuan, sayang. Tak kan dua alam pulakk. Minta selisih lar. 0kay, lets st0ry! 

1. Rasanya cerita yang first ni tak payah lar aku tulis memandangkan aku da kena 'BASUH' dengan kawan aku tu supaya tak cerita apa-apa tentang dia. Aku menurut perintah jer lar arahan dia. heh! *ikhlaskan lah aku Ya Allah. :)

2. Kauthar! Sedap nama tu kn. Maknanya pun baik iaitu 'Sungai di Syurga'. Dia ni merupakan adik aku di pLkn even kit0rang sebaya. Hehe! Sibling kat pLkn. Okay. Pada tarikh 20 Disember, malamnya tu, aku dapat mesej dari adik aku ni. Dia minta aku call dia sebab dia ada pr0blem. Then aku call lar dia, tanya apa halnya dia suruh aku call. Yang tak ley blahnya, 1st sekali dia cakap selepas jawab salam aku, 'acik, garangnya suara'. Haha! Ak ketawa dan balas 'garang ae?'. huhu! Okay! Lepas tu baru lar dia cerite apa pr0blem dia. Rupanya da tiga hari dia break dengan pakwe dia sebab pakwe dia curang. Ada makwe lain dan termasuk ada skandal. Wah! Macam b0do punya olang. Huh! Tapi malam aku call dia tu, dia curhat lar pr0b dia tu. Dia kata dia tak dapat nak lupakan ch0y, tapi bila ingat, sakit hati plak.

Aku tanya r, 'da puas nangis ke dik, kalau belum, nangis r sekarang'. Dia ckp 'da puas nangis da cik, tiga hari nangis. Nasib baik ada kawan-kawan yang tenangkan. Semalam kawan bawak g funfair tapi baru jer sampai sana, da sunyi, di0rang nga berkemas nak tut0p. Dan2 masa adik n kawan-kawan nak amik gamba, tuup, lampu kat funfair tu tr0s terpadam. Kat sana gelap'. Haha! 
Tengokk! Macam mana aku nak sama-sama rasa apa yang dia rasa, nak faham, sedangkan dia sendiri yang buat aku tergelak. Tapi ada jgak aku cakap kat dia, 'orang da tak ingat kat kita, buat apa kita nak ingat kat orang'. Dia ckp 'perit cik'. Adui, aku pun tak tahu nak cakap apa lagi. Dekat 1jam jgak ak call dia, sebelum letak f0n, aku cakap r 's0rry ae dik. Adik salah orang lar nak luahkan perasaan. Acik pun bukan pandai nak nasihat bagi kata-kata semangat ni. hehe! Dia blas 'acik memang, tak ada perasaan'. Amb0i adik aku! Kes0kk hati acik n0e. Haha! Then lepas letak f0n sebelum tidur memandangkan jam pun da puk0l 1 lebih am, aku sempat mesej dia >>

Maan najah fi kulli hayati dunia wal akhirat-sm0ga b'jya pd stiap khdupan d dnia dn akhirat.
Sorry adik cute, acik cute bukan jnis y pndai bg kta2 smangat. Acik jnis pndrian 'org da xnk kt kita, xpyh kita t'hegeh2 nk kt dia'. 'Org x ingat kt kita, buat ap kita nk ingat dia'. Itu y acik ik0t ms acik break dgn pkwe, 2kali kena tggalkan. Sjjurnya, mmg sukar nk lupakan, sakit hati. Tp smpai bila nk pk kn hal ni? Pelan2 acik lupakan dia. Bila t'ingatkn dia, tr0s sibukkan diri buat kije. Ni ujian ms b'cinta. Xap, ilang s0rang, 10 dtg dik. 0neday, adik akn jmpa llaki y lbih baik dr choy. Dkatkn dri lg dgn Allah. 0kay! Night. Mimpi acik. :p

Dan ini yang dia reply >>

Thanks a lot acik..d0akn adk happy ea acik.. Everythng happen for a reas0n kn..
Ha, sejuk sikit hati ak sebab dia terima nasihat aku walaupunnnn .... Huhu! 

But actly, seri0usly, *Berapa banyak liii da. hehe! aku memang tak suka dari awal lagi bila tahu yang adik aku couple dengan ch0y name pakwe dia tu. Atas alasan apa ek aku tak suka si ch0y tu? Urm, actly, mamat tu bad jgak perangai dia. Mana tak nya, dia muka like chinesel0ok, *Wah, aku minat tu chinesel0ok. Ngee!
Tapi dia ni lelaki yang bertindik. *Menggunakan kelebihan muka 'ala2cina' untuk menghalalkan yang haram menurut Islam.
Bukan setakat tindik telinga, tapi aku pernah nampak lidah pun dia tindik. Nauzubillah min zalik. Mudah-mudahan aku dijauhkan dari g0longan seperti itu Ya Allah dan minta dijauhkan dari aku mendapat suami seperti itu. Amin. Aku bukan lar baik sangat tapi untuk cari calon suami, semua orang nak choose yang terbaik dan pada aku lelaki itu dapat membimbing aku ke jalan yang diredhoi-Nya. Amin.
Urm, tapi apa aku b0leh buat. Dah itu pilihan adik aku dan aku luahkan apa yang aku rasa nie pun after di0rang break. Sebab pada aku, da kalau itu pilihan adik aku, aku terima jer lar untuk kebahagiaan dia. *Tak payah aku mengada-ngada nak betah-betah. Dan adik pun cakap yang pakwe dia ni da berubah. Da tak pakai subang, da tak dai rambut. Then aku balas, kalau ch0y berubah dengan seikhlas hati dia, bagus lar. Tapi jangan plak dia berubah disebabkan adik yang suruh. Tak el0k r macam tu. Sebenarnya, aku cakap ni pun lepas dua hari aku call dia hari tu, means 22 Disember lar. Dan sampai sekarang iaitu 29 Disember pada jam 04.17am, *wah, siap bagi am pukul berapa lagi. heh! adik tak contact aku. Terasa hati ke dia dengan apa yang aku cakapkan tu? Salah ke apa yang aku cakap? Itu pendapat aku dan luahan hati aku jgakk kot. So, kalau adik rasa ada betulnya apa yang aku cakap, dia bole terima. Tapi kalau tak, Wallahu'alam. Ntah lar. Tak dapat petunjuk lagi. Hehe!


Okay. Tu jer cerita aku. Aku da ngantukk, nak tidur lar. Makan nanti-nanti lar. heh! :)

No comments: