Sunday 22 January 2012

21:42, Wed 18 Jan 2012

Assalamualaikum.
Ha, penat giler! Baru balik kerja. First time kerja lepas habis STPM. 2 bulan jugak aku berehat duduk kat rumah. Tak ada buat apa-apa, cuma bukak kindergarten jer kat rumah ni. Dan ahli-ahlinya ofc0z anak saudara aku. 2 orang jer, tak ramai. Huhu! Tapi kalau da semua adik-beradik aku berkumpul 4 orang lar anak saudara aku dan semuanya gigirl. Makin meriah kindergarten aku tu. Haha!

Okay.
Aku kerja kat kilang c0klat area atau daerah lar dengan rumah aku. Memang penat. Sampai aku terfikir lepas keluar result STPM, aku memang nak berhenti. Ikutkan hati nak jer cabut esok tapi tak sampai hati plak, ada kawan merangkap jiran aku yang sama-sama minta kerja kat kilang tu.

Dan Alhamdulillah, setakat ni da 4 hari aku kerja sana. Penat memang penat. Tapi nak buat macam mana kan. Nak duduk rumah jer, boring siot. Tak dapat hasil plakk tu. huhuu! Bak kata mak 'kerja mana yang tak penat'. Bak kata kawan aku myera plak 'nak kerja tak penat, jadi pA aku tapi kau kena buli jer lar nanti'. Bak kata mak aku lagi 'cuba bayangkan orang perempuan yang da kahwin, da ada anak. Pagi pergi kerja, balik kena uruskan anak, kena masak. Macam tu lar mak dulu'. Huhuhu!
Rasa terharu, kesian ++ bangga untuk mak sebab berjaya besarkan 6 orang anak dengan ayah. Susah senang ditanggung bersama. Tabik kat mak ayah. So, sekarang, aku jadikan mak sebagai kekuatan dan sok0ngan untuk aku teruskan kerja kat kilang ni. Chaiyök beb! :)

Okay see you later.
Ma' assalaamah wa ilalliqaa'. :)

No comments: